Nejdřív nakrm Instagram a potom sebe: proč je dobré jídlo fotit?

Určitě kolem sebe máš někoho takového, kdo fotí vše, co mu v kavárně nebo v restauraci přijde pod nos. Ti, kteří to dělají pro své followery na sociálních sítích, mě zase až tolik nezajímají. Daleko pozoruhodnější skupina jsou lidé, kteří fotí své jídlo, aby večer viděli, co celý den jedli a jaký byl jejich denní poměr bílkovin, sacharidů a tuků. Za to palec nahoru, nauč se to taky. Proč? 

Zdravý talíř a jak jej využívat

V předchozích článcích jsem ti poměrně do detailu popsala, co jsou bílkoviny, sacharidy i tuky, jaké je jejich načasování během dne a jaký je jejich ideální denní příjem. Tímto článkem bych sérii o výživě pro začátečníky ráda uzavřela. Je důležité si uvědomit, že nemusíš být hned vystudovaný výživový poradce, aby bylo tvoje stravování zdravé a vyvážené.

Jednoduchá pomůcka Zdravého talíře je dokonale názorná pro každého, kdo si neví rady se složením svého jídelníčku. Takže asi tak nějak.

Proč jsem zmiňovala Instagram? Má to hned několik důvodů, koukej. 

#1: Denní fotoreport

Poctivě si ukládáš důkaz o každém jídle, které odteď spadlo do tvého denního příjmu. Každý večer si tak můžeš zhodnotit, jestli bylo vše podle tvých představ a pravidel Zdravého talíře. Něco přidat? Něco ubrat? Pouč se a zítra se polepši.

#2: Večerní rituál

Instagram nebo osobní blog (klidně i pod jinou přezdívkou, nemusí to být přímo tvůj osobní Insta účet) je výbornou platformou pro zveřejňování tvého jídelníčku – ukazuješ změnu ostatním, dáváš jim tipy, motivuješ je. Na druhou stranu může tento rituál motivovat i tebe. Každý večer přidáš několik fotek svého jídla, které popíšeš a zmíníš se o tom, v čem byly tvému tělu přínosné. Je fajn si to takto uvědomit.

#3: Motivace

Vnější motivace je obrovská výhoda, kterou musíš vyzkoušet. Spousta uživatelů má stejný cíl jako ty – podpořte se navzájem! Když držíš v ruce čokoládovou tyčinku a představíš si, že by i ona musela být vyfocená ve tvém večerním reportu, brzy tě na ni přejde chuť. Nechceš přeci zklamat ostatní, ale ani jim nechceš lhát. Tyčinku odlož a bude líp.

#4: Pamatuj si

Takový Instagramový profil nebo blog může sloužit i jako album míst a receptů – až příště nebudeš vědět, co uvařit k večeři, nebo kam si zajít na dobrý oběd, podíváš se do historie a hned tě určitě něco napadne.

#5: Co když…

Když ti to půjde a budou ti přibývat followeři, co ty víš, třeba se časem objeví nějaká nabídka, příležitost. Přeci jen, žijeme v digitální době, kdy každý druhý vloguje, drtivá většina z nás má svůj blog. Dělej to primárně pro sebe a třeba tě reakce překvapí.

Jak na to? Úplně jednoduše

Pokud chceš obsah svého talíře odseparovat od ostatních fotek, založ nový účet na Instagramu (neboj, najednou jich v telefonu můžeš mít až 6 najednou), vyplň všechny potřebné informace (popis, profilovka atp.), vytipuj si tematické hashtagy, které jsou komunitou sledované, a nezapomeň je k fotce přidávat. Postupně objevuj možnosti, které ti Instagram nabízí a využívej jich. Hrej si, bude tě to bavit. Vytvoř si rituál, který s přidáváním fotek spojíš – třeba když už ležíš v posteli, nastavíš budíka a než usneš, přidáš svůj příspěvek.

Pokud se do něčeho takového pustíš, napiš mi do komentářů, ráda budu sledovat, jak ti to jde. 🙂 

VPŘED! 

NENECHTE SI UJÍT miomove AKTUALITY